ساڈے رُکھ کیوں سکدے جارہے نیں

Momaina Batool

پہلے دور دے لوکاں وچ جیڑے بندے نوں اپنی انفرادیت دے بھرم داخیال ہوندا سی ،اوندے من و چ ہر ویلے وَ کھری ٹبی لاون دا سفنا ہوندا سی تے ہک دن اوہ ایویں ای موڈھے اتے کہی رَکھ کے اپنی بھوئیں وَل ٹُر پیندا سی ۔ہن غور نال سننا جی،لانی اوہنے اُچی ٹبی ہونی سی تے ماردا اوہ اپنی ای زمین تے کہی دا ٹپہ سی۔.it was the first rule of his Highness. کسے اوہلی تھاں تے ٹپے مار کے اوہنوں ڈُونگہ کھٹ کے چیکنی مٹی ولٹی کر کہ اوندی اُچا جہا ٹبہ لا دیندا سی۔.but why۔ایہ پتہ نہیں ،پرا ایہہ قائدہ سی اوس زمانے دا جدوں کسے توں وکھ ہو کہ کھلونا ہے تے ٹبہ اُچا ہووے۔آون آلیاں نوں تواڈے ال آون لئی اتاں آونا پوے تے جدوں جاوے قدم وی تھلے نوں ہون تے ہیٹھاں نوں ویکھدا جاوے کے جے مڑ کے ویکھے تاں اوہدا سر تواڈے ٹبے توں نیواں ہووے۔خیر اس قاعدے دے پیش نظر ٹبہ لگ جاندا سی۔آون آلے پاسے پوڑیاں تے جاون آلے پاسے ریڑھ۔فیر ایس ٹبہ آلہ ہک حقہ لے کے ٹبے دے وچلے سن سانجھرے لاحقہ لے کے بہہ جاندا سی۔فیر اوہ ٹبہ بھینی بن جاندا سی اپنا بالن تے گڑ تمباکو ساڑھ کہ ۔ہاں ہک گل ایہ بھینی کسے جھاڑی دے ہیٹھ ہوندی سی ۔ Means a small state based on the pillars of dignity , Highness and pride۔مکمل ہون توں بعد ہک ن جئی sitting place بن جاندا سی ۔تے ایتھے جیٹریاں گلاں ہوندیاں سی۔اونہاں نوں بھاویں matters of discussion of mature state نال Compare کر کہ ویکھ لو …civic sense ناں جھلکے تے میرا ناں بدل دیو۔اچھا فیر جدوں سارے اٹھ جاندے سی بھینی آلہ رکھاں وَل ویکھدا سی۔ہک ہک پتر ول ویکھدا سی تے نال نال سوچدا سی۔فیر اُتاں نوں ویکھدا ویکھد سوجاندا سی ۔ا نہاں رُکھاں دی ہوا دوجا ئیاں دکھاں نالوں ٹھنڈ ہوندی سی کیوں۔انہاں نوں یقین سی کہ انہاں دی چھاویں بین آلے ” اپنی عزت تے وقار تو ں جانو نیں تے ہر حال وچ اوہدا پالن کرنا وی جاندے نیں۔”تے اونہاں داغرور انہاں رکھاں دا پانی سی توانوں یقین نہیں آندا تے اج وی کسے وکھری بھینی آلے دی قبر تے پودا لاکہ ویکھ لو۔بغیر پانی دے دوجیاں توں نگھی چھاں نہ دیوے تے فیر دیکھ لو۔رکھ مظاہر قدرت نیں۔قدرت نوں اوہی پسند ایہ جیڑ ا اوہند ے نال سانجھ رکھے۔جیویں خدا و کھر ا ہے اونہوں وی اپنی وکھ رکھن آلے پسند نیں۔آزما کے ویکھ لو اپنی وکھ تےdignity رکھن آلے دی زمین تے ٹبے اُتے گھنے درخت تے نگھی چھاں ہوسی ۔
پر سوال ایہہ وے کہ ساڈے رکھ کیوں سکدے جا رہے نیں ۔پہلی وجہ ساڈے اندرsens if maintaining ones internal indivuality and dignity not only at individual level but also on family level باقی نہیں رہی۔سانوں اپنی ذات نوں اُچے ٹبے تے رکھنا نہیں آندا ۔اپنے اندر آپے ای کہی دے ٹپے مار کے اپنی اُچی ڈھیری مارنی نہیں آوندی۔اپنی اوہلی تھاں توں مٹی پٹن لگیاں پیٹر نہیں سہی جاندی۔ساڈی ذات ال آون آلیاں پوڑیاں اچ ماڑا جہا تریڈھ نہیں ۔تے لاندی پاسے ریڑھ تلکنی ہوگئی ہے۔آون جاون آلیاں نوں سوکھیائی دے دتی ہے ۔دُوجی وجہ اے ہے کہ سانوں ٹبہ لان دی صیححmeasurement دانہیں پتہ ۔کہ ا اپنا ٹبہ باقی وسیب توں کتنے فاصلے تے لانا ہے۔اسی اپنا ٹبہ اپنے وسیب توں اینا دور لا دینے آں کہ کدی کوئی لنگھدا ٹپدا ای آوندا اے۔تے انج ساڈا ٹبہ واسعوع توں محروم ہوجاندا ہے تے کدی بھینی نہیں بندا ۔ہو لے ہولے اینوں سنج دابھور چمڑ جاندا اے۔تے اپنا دکھایا حقہ کلیاں پیونا پیندا اے۔فیر ایس سنج دابھور ساڈے اندر دے رُکھ نو ں سکا دیندا اے۔یا فیر دُوجی و جہ سی ٹبے دے pillars بدل دینے آں ایندی بنیاد sense of Highness, , reputation, dignity and sense of choice دی بجائے ”شریکے دے ساڑ”تے رکھ دینے آں۔شریکا پتہ اے کی اے؟this is the element which not only kills the right proportion of love and tolerance in a generation but also deprives them of a natural and free choice of friends… And action. تے جدوں انسان دی ذات اچ محبت تے نفرت داتناسب ختم ہو جاوے تے ساڈے رُکھاں ہیٹھ بہین آلے اوپرے ساڈے وسیب توں ساڈیاں نسلاں بہہ کے پھوڑن۔تا ں ساڈے رکھ اپنے آپ نوں ساڈا وڈکہ سمجھن دی ذمہ داری توں سک جاندے نیں۔وسیب نال نسل در نسل پیوند ہو ن آلا شریکا رکھاں نوں سیوی بن کے اندروں کھاندا اے۔جے اے شریکے دی پیوند کاری اگاں تئی ٹردی رہی تے ہولی ہولی پنڈاں دیاں کنکاں دارنگ سنہری توں سرمئی ہوجانا ہے ۔فیر چیتر سواہ رنگ داہو جانا اے۔یعنی پنجاب اچ ”ابے ” داlove pattern اللہ ”رکھاں”توںinspire ہوکہ رکھن دی بجائے”کسے ایسے جانور ورگہ رکھ دینا اے جیڑا آپے آئی اپنے بالاں نوں کھاندا ہوے۔تے رکھ سکن دی آخری وجہ مینوں ساڈی مادیت پرستی دابھور لگدا اے ۔مینوں انج لگدا اے کہ آپنی surrounding رولز آف لوتے بیس کردی اے۔ Love دا پہلا رول ”اپنے محبوب دی موجودگی وچ اوہدے نال اَکھاں وچ اَکھاں پا کے گل کرو تاں جے اوہنوں احساس ہوئے کہ تسیں اوہدے نال بے پناہ محبت کردے او” اسی رکھاں نالeye contact کرنا چھڈ دِتا اے ۔انہاں دی موجودگی نوں اگنور کرنے آں۔ یا فیر سانوں تھلے ویکھن دی عادت پئے گئی اے۔تے بلندی نوں ساڈی سک پئے گئی اے۔محبت دا دوجا رول, sharing of breath… Inhale and exhale each other, ساڈے وڈکے رُکھاں نال اکھاں ملا کہ ایس ساہواں دے اصول نوں پورا کردے سی۔رُکھاں دی آکسیجن انہاں دا ساہ تے بندیاں دی کاربن ڈائی آکسائید رکھاں دی روٹی بندی سی۔ تائیوں تاں جیویں رُکھ لاون آلا مردا اے نالے ای رکھ مر جاندا اے ۔رُکھ نوں کوئی سا نہواں نال روٹی نہیں دیندا ۔اج یا تاں ساڈے سانہواں وچ کوڑ ہے کوئی یا فیر اسی رکھاں نالeye contact کیتے بغیر انہاں نوں بھار سمجھ کہ سا ہواں دی روٹی پئے دینے آں ۔
کملیو!اے رکھ پنڈاں دے وڈ کے نیں ۔ state owners. نیں ۔تواڈے جیاں کول کاربن ڈائی آکسائیڈ لین دی بجائے مرنا پسند کردے نیں ۔توانوں کمی تے پالنے نہیں آندے۔مختلف بائیوڈ اورسٹی دےhabitat نوں کی پالو گے .؟۔ سکدے جاندے تے مردے جاندے رکھ اللہ نوں جاکے جنتے دسدے نیںyour crown of creature is no more capable to serve even a small creature like ants,and , insects… … یا فیر سانوں جنتوں،یا فیر ساڈے photosenthesis, ساڈے بالاں دی روٹی وچ ایندے پلیت ساہ نہ پا۔

اپنا تبصرہ گھلو